Müşteri hizmetlerini arayan kişiler aldıkları ürün ya da hizmete dair önerilerini rahatlıkla bu kanalda markalara iletebilmektedirler. Markaların ar-ge departmanları her zaman bu önerileri dikkate alarak adımlar atar. Bunun yanı sıra şikayetler de markaların kendisini geliştirmesi için çok önemlidir. Kısa süre içerisinde tüm şikayetlerin toplanıp raporlanması gerekir.
Müşterilere Geri Dönüş İmkanı
Markanın hizmet verdiği müşterilerden şikayet ya da önerilerin alınması aşaması nispeten kolay bir aşama olarak görülebilir. Birçok insan herhangi bir talep gelmeden dahi kendi rızasıyla markaya müşteri hizmetleri aracılığıyla ulaşarak şikayet ya da önerilerini sunmaktadır. Bu aşamada önemli olan durumlardan bir tanesi müşterilere geri dönüşlerin sağlanması olur.İlk olarak telefonlar ile müşteri hizmetleri hattına ulaşan kişilere o anda geri dönüşler sağlanabilir. Bunun yanı sıra markanın gelen şikayete göre gerçekleştirdiği davranış sonrasında bilgilendirme amacıyla müşteriler aranabilmektedir. Sosyal medya ya da mail yoluyla markaya ulaşmayı tercih eden kişilere de her zaman geri dönüşlerin yapılması gerekecektir. Satın alınacak olan müşteri hizmetlerinde bu imkanlar da markaya sunulmaktadır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder